17 Mart 2014 Pazartesi

İslamoğlu Hocamızın Bir programda Bazı Söylemlerine Olumlu ve Olumsuz Eleştiri

İslamoğlu Hocamızın Esra Elönü ile yaptığı programı nihayet izleyebildim.
Programın ilk dakikalarını dikkatle izledim.
Tarz üzerine konuşmalar oldu. Buna birkaç yönlü yaklaşmak gerektiğini düşünüyorum.
1)_ Tarz konusunda aşırı serbestlik ve başıboşluk olabileceğini kabul etmiyorum. Form norma bağlı olmalıdır. Şekil özden bağımsız olmamalıdır.Vizyon misyona uygun olmalıdır. Bununla alakalı da kendi zamanımızın müşrik yaşam biçimlerine/tarzlarına muhalif olmaya çalışmalıyız diye düşünüyorum. Özellikle tesettürün bu çağda çok önemli mesajlar taşıdığını düşünüyorum. Kapitalizmin şımarıklığına bir tokat olduğunu düşünüyorum. Bu anlamda Esra Elönü'nün biçimi/tarzını benimsemiyorum. Örneklik makamında görmüyorum. Giyim kuşam konusunda üst perdeden bir genel açıklama yapıp geçebilirdi. Bu konuda hocamıza katılmıyorum.
2)_ Tüm bakış açılarının tarz eksenli olması ve insanları tarzlarına göre aforoz edilmesi asla İslami bir bakış açısı değildir. İnsanlar üzerine yapacağımız değerlendirmeler asla görüntüye indirgenmemelidir. Bu konuda ise hocamızın yaptığı bazı değerlendirmelere katılıyorum. Ufkumuzun geniş olması gerekiyor. İnsanları kendi alışkanlıklarımıza göre değerlendirmememiz gerekiyor. Sadece tarz değil, bir kaç konuşmasına bile bakarak insanı aforoz etmememiz gerektiğini düşünüyorum. Çünkü farklı mizaçların varlığı bir vakıadır ve Rabbimizin takdiridir. Hasıl-ı tarz konusuna aşırı dar görüşlü ve katı olmamamız gerekiyor. Çünkü tarz saplantılı olduğumuzda insanların diğer yönlerinin gelişimini dikkate alamıyoruz. Diğer artı değerleri göremiyoruz. Heba ediyoruz insanı. Mesela bazı gelenekselci babalar çocuklarının faulüne takılıp sürekli azarlarlar. Ancak işe buradan başlanmanın yanlış olduğunu çok iyi anladık. Bu da tarz saplantılı olmanın avantajları ve hocamızın bu konudaki genel fikirlerine katılıyorum. Ancak özel anlamda Esra Hanım'ın tarzına ağır değerlendirme yapmamakla birlikte, onu bir örneklik makamında görmüyorum. Özetle fikrim bu! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder






Öne Çıkan Yayın

RAB NE DEMEKTİR? MUSA PEYGAMBER CEVAPLIYOR:

__ Kimmiş bakayım sizin Rabbiniz ey Musa? __ Bizim Rabbimiz her şeyin YARATIŞINI (helqehu) takdir edip, sonra da yaratılış AMACINA (heda) y...